samenwerking logeion en prca

Logeion heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met de Engelse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals: de Public Relations and Communications Association (PRCA). We gaan nauw samenwerken op het gebied van kennisdeling, organisatie van gezamenlijke evenementen, promotie van evenementen die voor elkaars leden van belang zijn en ontwikkeling van nieuwe kennis en inzichten over bepaalde issues. De twee besturen van de verenigingen gaan intensief samenwerken aan de ontwikkeling van het communicatievak.

De eerste uitkomst van de samenwerking is dat we samen met de PRCA een studiereis gaan organiseren naar Londen. Deze reis zal in het tweede kwartaal van 2019 plaatsvinden. Verder staat op de planning dat we sprekers voor evenementen en interessante whitepapers gaan uitwisselen.

Francis Ingham, algemeen directeur van de PRCA: “We zijn natuurlijk erg blij met de samenwerking met Logeion, één van de oudste communicatieberoepsverenigingen ter wereld, die al geruime tijd een belangrijke rol speelt bij de ontwikkeling van het communicatievak in Nederland. Logeion en de PRCA delen een aantal gemeenschappelijke waarden en opvattingen over het vak, waaronder een sterk geloof in het belang van ethische standaarden en de noodzaak deze verder aan te scherpen. Door met elkaar samen te werken, kunnen we de leden van zowel de PRCA als van Logeion veel extra’s bieden.”

André Manning, directeur van Logeion voegt daaraan toe: “Een samenwerking met de PRCA stond hoog op ons verlanglijstje. Het geeft onze leden toegang tot de kennis en ervaring van een zeer gerespecteerde communicatievereniging. De PRCA heeft de afgelopen jaren aangetoond leidend te zijn op het gebied van verschillende uitdagingen in het communicatievak, bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van een ethische code. Het is echt heel gaaf dat we onze kennis en ervaringen nu met elkaar gaan delen. Zo kunnen we de professionals die het vak uitoefenen een nog breder en diverser aanbod bieden. Deze samenwerking past in de wens van bestuur en bureau om voor de leden meer internationale ontwikkelingen en inzichten in ons vakgebied binnen bereik te brengen.”