melsert directeur erasmus huis jakarta

Per 1 mei a.s. neemt Yolande Melsert afscheid als directeur van de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten (NAPK). Zij wordt de nieuwe directeur van het Erasmus Huis, het Nederlands Cultureel Centrum in Jakarta, Indonesië. Als cultureel attachee is ze verantwoordelijk voor het cultuur- en communicatiebeleid van de Nederlandse ambassade en zal vanuit deze functie de Nederlandse culturele sector faciliteren en internationale samenwerking tussen Nederland en Indonesië bevorderen.

Yolande Melsert trad in januari 2014 aan als directeur van NAPK. In de ruim vijf jaar dat ze aan de brancheorganisatie verbonden is, heeft ze zich met succes ingezet voor een bloeiende vereniging met een hecht en deskundig team, een stijgend aantal leden en een stevige positionering.

Joachim Fleury, voorzitter: “Wij wensen Yolande veel succes in haar spannende nieuwe rol in Jakarta en zullen haar bij de NAPK zeer missen. Met haar niet aflatende energie en enthousiasme heeft ze voor de vereniging, haar leden en de podiumkunstensector zeer veel voor elkaar gekregen in de afgelopen vijf jaar“.