jonge professionals ontwikkelen een spel

In hun Young Professionals Program start GCNL enkele keren per jaar een nieuwe groep met jonge professionals uit bedrijven en organisaties uit haar netwerk, voluit het UN Global Compact Netwerk Nederland. Deze professionals commiteren zich voor een jaar. Een van die groepen heeft een spel ontwikkeld waarmee je in een bedrijf met elkaar kunt achterhalen hoe je een duurzame voetafdruk kunt realiseren en helpt het bedrijf meer bekendheid te genereren voor de duurzaamheidsdoelen. "Het spel presenteert informatie over de doelstellingen en de vooruitgang met de SDGs op een begrijpelijke en leuke wijze, om zo actie vanaf de werkvloer aan te moedigen. In het spel daag je elkaar uit in teams om de doelen van 2030 te halen, door vragen te beantwoorden over de duurzaamheidsdoelstellingen,” legt Marco Swan uit. “Het is echt een leuk spel, ik heb het laatst een dag gespeeld. Het vergroot je kennis over duurzaamheid en de SDG's enorm. We gaan het ook op het DNA Jaarcongres spelen, dus ik nodig je graag uit om mee te te doen."

Mijn generatie
Marco Swan is sinds kort Program Manager bij het UN Global Compact Netwerk Nederland (GCNL).  Zin tip voor organisaties om jongeren meer te betrekken bij gezamenlijke doelen? “Laat mijn generatie voelen en ervaren dat we in positieve zin het verschil kunnen maken.”

Global Compact Netwerk Nederland (GCNL) is één van meer dan 65 Lokale Netwerken van UN Global Compact. Met bijna 10.000 deelnemende ondernemingen in 162 landen vormen we ’s werelds grootste duurzaamheidsinitiatief voor bedrijven. GCNL streeft ernaar een lokale beweging van duurzame bedrijven en belanghebbenden te mobiliseren met als doel de levens van toekomstige generaties te verbeteren. Geleid door de 10 Universele Principes en de 17 SDG’s ondersteunen we organisaties bij het begrijpen van wat verantwoord ondernemen betekent in een wereldwijde en lokale context en bieden we richtlijnen om duurzaamheidsverplichtingen in actie om te zetten.