bödecker nieuwe voorzitter bnsp

Stefan Bödecker is benoemd tot voorzitter van de Beroepsvereniging van Stedenbouwkundigen en Planologen (BNSP). Hij volgt Rob van der Velden op, die na vier jaar voorzitterschap heeft besloten om terug te treden. De nieuwe voorzitter ziet het als een belangrijke taak om de verbinding tussen de leden van de BNSP en andere betrokken in het veld te versterken, meldt de beroepsvereniging.

“Het zoeken, uitnodigen en enthousiasmeren van ambassadeurs voor de projecten en statements die we als vakvereniging neerzetten is daarbij van groot belang. Samenwerking met de overige beroeps- en brancheverenigingen die werkzaam zijn in het ruimtelijk domein vormt daar een essentieel onderdeel van”, aldus de BNSP.

De beroepsvereniging is van mening dat het aangaan van allianties en verbindingen met het oog op de ruimtelijke toekomst van Nederland ‘meer dan noodzakelijk is’ en zegt zich daar graag aan te committeren. “Als voorzitter van de BNSP gaat Bödecker zich samen met de overige bestuursleden inzetten om reeds bestaande allianties te verstevigen en nieuwe allianties aan te gaan.”

Bödecker is sinds 2014 directielid bij BFAS+. Op zijn initiatief is dit bureau zich naast architectuur en stedenbouw ook gaan richten op placemaking. “Bödecker werkt aan zeer uiteenlopende projecten en schaalniveaus. Het samenwerken met mensen is zijn grootste kracht. Zijn voorliefde gaat uit naar gebieden waar het gaat om mensen en het verbinden van alle betrokken partijen door alle niveaus heen”, aldus de BNSP.