van der linden voorzitter adfiz

Adfiz-lid en vice-voorzitter Roger van der Linden (48) is deze week benoemd tot voorzitter van Adfiz. De benoeming is bekrachtigd door de Ledenraad van Adfiz. Met Van der Linden heeft Adfiz opnieuw een ondernemer uit de eigen kring, met een lange ervaring in het vak en binnen de vereniging, en met een breed netwerk in Nederland en in Europa.

Van der Linden is ruim 25 jaar actief als financieel adviseur. In 1996 werd hij vervolgens ondernemer en nam in 2001 samen met zijn zus het laatste deel van het bedrijf van hun ouders over. Het bedrijf werd uitgebouwd tot een regionaal volmachtkantoor en de 14 medewerkers adviseren gezinnen en MKB-bedrijven in de regio Zuid-Oost Limburg.

Daarnaast is Van der Linden al 19 jaar actief binnen Adfiz en kent de vereniging dus zeer goed. Zijn actieve betrokkenheid begon als bestuurslid van Jong Management, waarna hij in 2012 toetrad tot het hoofdbestuur, waarvan de laatste 4,5 jaar als vice-voorzitter. Al jaren is hij ook bestuurlijk de vertegenwoordiger van de branche in Europa en trad in die rol vorig jaar toe tot het algemeen bestuur van de Europese federatie Bipar.

Van der Linden neemt de leiding over van Wim Heeres op een moment dat de vereniging er goed voor staat: “Samen met bestuur, bureau en de leden hebben we de afgelopen vijf jaar gebouwd aan een nieuwe branchevereniging. We hebben flink geïnvesteerd in de relatie met stakeholders, in de zichtbaarheid van ons werk en in het actief betrekken van meer leden bij de vereniging. Onze leden zijn trots op hun lidmaatschap en stralen uit dat je als professional gewoon aangesloten moet zijn bij de branchevereniging. Op dat fundament gaan we nu voortbouwen.”

De eerste Nieuwjaarsbijeenkomst van de nieuwe voorzitter staat in het teken van vertrouwen. Een thema dat Van der Linden goed past: “Mijn ondernemerschap en mijn maatschappelijke functies hebben altijd in het teken gestaan van verbindingen leggen. De sterke positie die de vereniging heeft wil ik gebruiken om de samenwerking in de branche verder te verbeteren. Wie daar ideeën over heeft vindt in mij een zeer geïnteresseerde gesprekspartner.”

Van der Linden ziet dat goed onafhankelijk financieel advies de komende jaren alleen maar belangrijker wordt. “Ik wil met Adfiz het grote maatschappelijke belang van onafhankelijk financieel advies nadrukkelijk op de agenda zetten bij beleidsbepalers, consumenten en ondernemers. Een goed en volledig begrip wat goed advies voor consumenten en ondernemers kan betekenen is nodig om de toegang tot advies voor alle groepen in de samenleving te waarborgen. Die opdracht geef ik mezelf.”