vm in transitie

Deze week ploft het laatste nummer van VM in het bekende format in de brievenbus van de vereniging. Het is waarschijnlijk voor weinigen weggelegd om dit nummer direct open te slaan, maar alle leden en abonnees kunnen VM heel gemakkelijk online lezen.

Uiteraard blijft VM hierna bestaan, maar dan in een vernieuwd jasje, iets andere opmaak en ook een iets andere inhoud. Annemiek Wissink zegt hierover: “Bij de oprichting van DNA is VM door de vereniging overgenomen. We hebben toen afgesproken om eerst met het opbouwen van de vereniging aan de slag te gaan en niet meteen het blad te veranderen. Bovendien werd en wordt VM gewaardeerd zoals het is. Intussen is het zo dat DNA een grote naamsbekendheid heeft opgebouwd en mensen VM niet meteen herkennen als iets wat bij DNA hoort. We willen het blad en vereniging dichter bij elkaar brengen en meer uitstralen dat VM het blad van DNA is en ook wat meer aandacht geven aan de dienstverlening van DNA.”

Inclusief
“VM wordt daarmee niet een blad, exclusief voor leden. Het blijft het vakblad voor verenigingen: voor alle verenigingsprofessionals, bevlogen bestuurders en experts om ons heen. VM is een podium om jouw verhaal over het vak verenigen te vertellen en inzichten en kennis te delen. Het is leuk om te zien dat steeds meer professionals zelf gaan schrijven en zo bijdragen aan de ontwikkeling van het vak en van de kracht van verenigingen.”

Mediastrategie
Voor het restylen van VM heeft DNA advies gevraagd van Elma Media. “We hebben niet alleen naar het blad gekeken, maar de hele communicatiestrategie van DNA bekeken. Stap voor stap gaan we toewerken naar een samenhangende communicatiestrategie, voor VM, de website, nieuwsbrieven en evenementen. Het eerste merkbare resultaat wordt het juni-nummer van VM. Iets daarvan kun je zien door de extra halve cover van het nummer dat deze week uitkomt."

Meteen VM lezen?