ellen peper nieuwe voorzitter raad van organisatie-adviesbureaus
De Algemene Ledenvergadering van de Raad van Organisatie-Adviesbureaus (ROA) heeft drs. Ellen Peper geïnstalleerd als voorzitter van het bestuur. Peper volgt Rolf Sterk op die deze functie sinds 2008 heeft vervuld. Met de benoeming is Ellen Peper de eerste vrouwelijke voorzitter sinds de oprichting van de ROA in 1970.

Ellen Peper (1964) is een van de drie directeuren van organisatieadviesbureau Twynstra Gudde. Binnen de directie beheert zij de portefeuille commercie, strategie en marketing.
In opdrachten richt Peper zich op ruimtelijk-economische beleids- en ontwikkelings-vraagstukken. Hierin staat onder andere het (verder) ontwikkelen van bestuurlijke samenwerkingen met daarbij het verkrijgen van politiek en maatschappelijk draagvlak centraal.

Ellen Peper is sinds 2007 lid van het ROA-bestuur waarvan de laatste drie jaren als vice-voorzitter. Deze rol wordt per heden ingevuld door Michael van der Velden (vennoot Andersson Elffers Felix), voorheen penningmeester van de Raad. In haar nieuwe rol zal voorzitter Peper zich in belangrijke mate richten op de verdere versterking van de positionering van de brancheorganisatie: “De ROA fungeert in toenemende mate als hét aanspreekpunt voor velen binnen en buiten de branche. Het lidmaatschap is uitgegroeid tot een keurmerk. Kiezen voor een ROA-bureau betekent een keuze voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Dat signaal zullen we steeds nadrukkelijker uitzenden. Ons ledental stijgt navenant.”

Bron: persbericht