Taskforces

DNA  Projectgroepen en taskforces

DNA projectgroepen hebben een concrete, duidelijke en  tijdelijke taak en zijn heel geschikt voor mensen die het leuk vinden om met elkaar naar een concreet resultaat te werken.

De Taskforces leveren een inhoudelijke bijdrage aan het vak en de ontwikkeling van verenigingsprofessionals en zijn interessant voor mensen die met elkaar willen sparren om tot resultaten te komen.

DNA Projectgroepen

De kracht van DNA is om met elkaar - leden, bestuurders & eventueel partners - activiteiten van de vereniging in te vullen, vorm te geven en tot resultaten te komen.  Projectgroepen kennen altijd het tijdelijke karakter van maximaal 1 jaar. Daarna is er ruimte voor nieuwe projecten ingevuld / aangevuld met nieuwe enthousiaste mensen.  Zowel leden, bestuurders & eventueel partners kunnen aangeven in welke projectgroep ze graag actief willen zijn.

Aanmelden voor projectgroepen kan per direct en per mail aan Mathieu Daalder, mathieu@denederlandseassociatie.nl

Projectgroepen 2017 – 2018:

• Vereniging van de toekomst
    • Wat zijn de vervolgstappen na de sessies van januari 2017 en het jaarcongres 2017? Hoe gaan we dit proces samen concreet invullen in het najaar van 2017 en een vervolg geven in 2018?
  • Najaarsbijeenkomst donderdag 2 november 2017
    • Naast een ALV-deel, is het vooral ook een moment om weer met elkaar (leden & partners) inhoudelijk en relationeel verder te bouwen.
  • Voorjaarsbijeenkomst maart 2018
    • Een moment om weer met elkaar (leden & partners) inhoudelijk en relationeel verder te bouwen. Wellicht een vervolgstap op de najaarsbijeenkomst van 2017.
  • Jaarcongres juni 2018
    • De derde editie van het DNA Jaarcongres & Feest. Wie realiseert graag samen met het DNA bureau dit mooie jaarlijkse event?
  • Evolutie DNA – leden & partners
    • We zoeken samen naar een verdere waardevolle & inhoudelijke groei in het netwerk van DNA. Een evolutie in de verhouding tussen leden & partners is daarbij ook nodig. Deze projectgroep komt met concrete ideeën hiervoor .
  • Q-sessies 2018
    • Ook in 2018 zullen er uiteraard weer maandelijkse Q-sessies zijn. Deze projectgroep zorgt voor de invulling van de 10-12 Q-sessies in 2018.

Taskforces

Taskforces zijn inspirerende werkgroepen waar leden onderling sparren, ideeën uitwisselen, elkaar inhoudelijk uitdagen & verder helpen. Taskforces zorgen voor een belangrijke inhoudelijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van verenigingen en verenigingsprofessionals.  Taskforces hebben naast leden  hun eigen voorzitter. En meestal is er nog een DNA bestuurslid betrokken. Heb je belangstelling, neem dan contact op met de voorzitter of het bestuurslid.

Ontwikkeling & innovatie

Zonder innovatie geen toekomst. Deze taskforce houdt zich bezig met de benodigde innovatie die zorgt voor het bestendigen van het bestaansrecht van verenigingen en verenigingsprofessionals De evolutie van verenigingsvormen zijn belangrijk. Tevens een schuin oog naar techniek.

Femke Teeling (FOCWA), Voorzitter taskforce Ontwikkeling & Innovatie

Monica Brouwer (ActiZ), Bestuurslid Ontwikkeling & Innovatie

Kennis delen & Kennisbank / Community

De permanente positionering en professionalisering van de verenigingsprofessional staat centraal in deze taskforce. Kennisopbouw in kennisbanken en kennisdeling op een proactieve wijze.

Marc van Rosmalen (AEDES), Voorzitter taskforce Kennis delen & Kennisbank / Community

Onderzoek & educatie

Het herkennen en onderkennen van trends is cruciaal voor het adaptief vermogen van DNA. Deze taskforce doet gericht onderzoek om kennis binnen DNA te borgen en uit te breiden. Daarnaast zorgt de taskforce naar educatie van verenigingsprofessionals.

Hester Duursema (BLN-Koninklijke Schuttevaer), Bestuurslid Onderzoek & Educatie

Jong DNA & de nieuwe collectieve waarden

De nieuwe generaties verbinden zich op geheel eigen wijze aan diverse initiatieven. Deze taskforce zoekt naar het verbindend element en ontwikkelt deze om jongeren te binden en te activeren tot het vak van verenigingsprofessional. En deelt deze kennis proactief met de leden om nieuwe andere collectieve waarden te kunnen introduceren.

Robert van Tol (Hooning Association Management), Voorzitter taskforce Jong DNA & Nieuwe Collectieve Waarden

Marike Kuperus (Kuperus & Co), Bestuurslid Jong DNA & Nieuwe Collectieve Waarden