Sluit je aan

De Nederlandse Associatie (DNA) verenigt Nederlandse branche-, beroeps- en belangen- organisaties, federaties, fondsen en (sport)bonden. DNA stimuleert en ondersteunt de professionalisering van verenigingen. Zij doet dit vanuit de overtuiging dat verenigingen heel belangrijk zijn voor de verbinding in de samenleving. De leden van DNA variëren van de schoonmaakbranche tot jeugdzorg, van politie tot transportsector en van voetbalbond tot autohandelaren. DNA telt meer dan 165 leden.

DNA verbindt verenigingen door samen kennis te delen, de organisatie van diverse congressen/bijeenkomsten, de DNA academie, het vakblad en verschillende netwerkgroepen voor verenigingsprofessionals. Zo brengt DNA verenigingen inhoudelijk naar een next level en worden medewerkers van verenigingen gemotiveerd om hun passie voor het vak te delen en zich te blijven ontwikkelen.

Lid zijn van DNA heeft veel voordelen. De belangrijkste voordelen op een rij:

• Toegang tot minimaal 10 kennissessies per jaar (fysiek/digitaal)
  • 4 Keer per jaar het vakblad VM
  • Toegang tot alle kennisdossiers. DNA moniteer een 14 tal kennisthema's. Alle achtergrondinformatie en actualiteiten staan gebundeld op de site en staan open voor alle DNA leden
  • Tweewekelijks het belangrijkste nieuws voor en over verenigingen
  • DNA helpdesk voor vragen. De helpdesk geeft gratis antwoorden op vragen. Je kan de vragen stellen door een mail mail te sturen naar info@wijjzijndna.nl
  • Belangenbehartiging bij wetten en hulp bij implementatie
  • Toegang tot relevante onderzoeken zoals het Nationaal Verenigings Onderzoek en achtergrond artikelen
  • Alle medewerkers kunnen participeren in netwerken (directeuren, juristen, HR, event managers, communicatie, managers ICT, verenigingssecretarissen). We zijn bezig met netwerken voor belangenbehartiging, bestuurders en wetenschappers.
  • De mogelijkheid mee te denken in de Denktank over de verdere professionalisering van verenigingen in Nederland
  • Korting op trainingen via de DNA Academie
  • 5 gratis inlogcodes voor de online leeromgeving waarin elk kwartaal 15 nieuwe cursussen zitten
  • Korting op jaarlijkse DNA studiereis naar de VS
  • Met korting naar het jaarcongres. Kennis en inspiratie.
  • Korting op dienstverlening. De Wet bestuur en toezicht kan gevolgen hebben voor veel verenigingen. Samen met IVBB is er tool ontwikkeld waarmee je de stappen doorloopt om na te gaan of jouw vereniging voldoet aan deze nieuwe wet. Meer informatie kun je vinden op de site WBTR

Ja, ik wil graag meer informatie over het lidmaatschap.

Ja, ik wil lid worden en meld mij aan via onderstaand formulier.

Een ogenblik geduld a.u.b. uw aanvraag wordt verwerkt.
Uw inschrijving is gelukt, we nemen zsm contact met u op
Er is een fout opgetreden bij het versturen van uw gegevens, probeer het nogmaals.
Fout in de captcha!
Gegevens Vereniging/belangenorganisatie