Het Nationaal Verenigings Onderzoek
01-10-2020 - 31-10-2020 Event

DNA en IVBB lanceren Hét Nationaal Verenigings Onderzoek
Hét Nationaal Verenigings Onderzoek brengt de economische en sociale betekenis van verenigingen in beeld.

Het Nationaal Verenigings Onderzoek (NVO) wil laten zien hoe de landkaart van verenigingen in Nederland eruit ziet en hoe groot de economische en sociale betekenis van verenigingen is. Alles over het NVO lees je op de website: www.nationaalverenigingsonderzoek.nl

Het doel is om in een aantal jaren tijd een volledig overzicht te krijgen van verenigingen in Nederland  en om daar de informatie uit te halen die de verenigingswereld versterkt.

Het NVO wordt vanaf 2020 elk jaar gedaan. Het onderzoek wordt zo breed mogelijk uitgezet. Elk jaar worden een aantal vragen gesteld naar gegevens van verenigingen. En elk jaar zijn er een aantal verdiepingsvragen over specifieke thema’s. Verder richt het onderzoek zich op hoe verenigingen in elkaar zitten, hoe ze functioneren, hoe ze gefinancierd worden, wat ze doen en wie er actief zijn.

Hierbij treft u het eerste resultaat van het doorlopend onderzoek naar verenigingen in Nederland. DNA is hier enorm trots op. Na jaren waarin we steeds moeten constateren dat er te weinig bekend is over verenigingen, hebben we samen met onze partner IVBB dit begin gemaakt om verenigingen in kaart te brengen. Deelname is helemaal open voor alle verenigingen. Van lokale studentenvereniging tot hele grote koepels als NOC*NSF. Alle verenigingen kunnen meedoen.

Download hier de highlights van het onderzoeksrapport van het Nationaal Verenigings Onderzoek 2020 waar 567 verenigingen aan mee hebben gedaan.

Op deze pagina treft u het eerste resultaat van het doorlopend onderzoek naar verenigingen in Nederland. DNA is hier enorm trots op. Na jaren waarin we steeds moeten constateren dat er te weinig bekend is over verenigingen, hebben we samen met onze partner IVBB dit begin gemaakt om verenigingen in kaart te brengen. Deelname is helemaal open voor alle verenigingen. Van lokale studentenvereniging tot hele grote koepels als NOC*NSF. Alle verenigingen kunnen meedoen.

JA IK DOE MEE AAN HET ONDERZOEK

Geen gegevens gevonden