Lobby | Zo word jij een gewaardeerd gesprekspartner voor stakeholders

Hoe kun je als belangenbehartiger doelgericht een diepgaandere impact creëren met jouw missie? Niet langer gebonden aan de waan van de dag, maar in staat om strategisch en effectief te lobbyen. Het gaat niet langer alleen om jouw vereniging, maar om de kracht van samenwerking met gelijkgestemden. Deze training is voor iedereen die binnen de vereniging bijdraagt aan externe beïnvloeding.

Doelgericht lobbyen

Door de training Lobby bieden wij jou de mogelijkheid om je lobbywerk op een hoger niveau te tillen. Je krijgt alle praktische vaardigheden en moderne inzichten die je nodig hebt om uit te blinken. Het ultieme doel? Een gewaardeerd gesprekspartner worden voor je stakeholders; van het nieuwe kabinet in Den Haag tot aan maatschappelijke samenwerkingspartners.

Aan het einde van deze training beschik je over essentiële tips en strategieën. Hiermee ben je in staat om vroegtijdig te ontdekken wat er speelt en welke technieken je moet toepassen om de belangen van je leden met meer effect te behartigen. We leren je lobbyvaardigheden te verbeteren om de invloed van jouw vereniging te vergroten. We nemen je mee op een reis naar professioneel succes in de wereld van belangenbehartiging.

PLANNING
Deze training geven wij meerdere keren per jaar, bestaand uit één online hoorcollege en twee bijeenkomsten. Het is niet mogelijk om deze apart te volgen.

De eerstvolgende lobby training wordt gegeven op:
7 oktober 2024 | Hoorcollege | 9.30 uur – 10.30 uur | online

10 oktober 2024 | Training | 9.00 uur – 13.00 uur | bijeenkomst in Bunnik
4 november 2024 | Training | 9.00 uur – 13.00 uur | bijeenkomst in Bunnik

Klik hier om je aan te melden.

HET PROGRAMMA

Dag 1 | Hoorcollege | 60 min
Hoe werken de regering, ministers en de Tweede Kamer? Wie zijn de belangrijkste spelers en wat zijn de officiële regels en procedures? In dit hoorcollege leer je de basis die je nodig hebt om actief te zijn in de politieke en ambtelijke wereld van Den Haag. Een snelle cursus staatsinrichting: lobbyisten kunnen niet zonder deze informatie.

Dag 2 | Training | 4 uur
Ontdek strategieën en focusgebieden, en leer hoe je kunt reageren op veranderingen in de wereld om ons heen, ook in tijden van crisis. Deze sessie geven we je aan de hand van inspirerende praktijkvoorbeelden de handvaten en kennis om succesvol te lobbyen.

Dag 3 | Training | 4 uur
In deze sessie zoomen we in op de praktijk. Door het maken van een persoonlijk lobbyplan leer je de technieken welke bij een succesvolle lobby komt kijken. Zowel het werk achter de schermen als het contact met de achterban en de inzet van media komen aan bod. Welke tools gebruik je in de praktijk?

LESMATERIAAL & LITERATUUR

• Het Grote Lobbyboek.
  • Artikelen over lobbyen uit VM Magazine.
  • Modellen en checklist in pdf. (Deze krijg je tijdens de training uitgereikt)

WAT DEELNEMERS ZEGGEN

• 'In korte tijd kunnen kennismaken met het lobby vak. Gestructureerd met aandacht voor theorie en praktijk. Deskundige en ervaren trainer.'
  • 'Een aanrader! Door de training snap ik het "spel" van de lobby veel beter.
  • 'Professioneel en nuttig.'

OVER DE TRAINER

Erik van Venetië
www.erikvanvenetie.nl

Deze training wordt gegeven door Erik van Venetië. Als deskundige in lobbywerk en een gerenommeerde trainer begeleidt hij professionals in brancheorganisaties, verenigingen, overheden en het bedrijfsleven. Zijn expertise ligt op het gebied van public affairs, stakeholder management en communicatiestrategieën.

GOED OM TE WETEN
Deze training bieden wij vanuit het DNA Kenniscentrum aan voor €685,- excl. BTW (niet leden betalen €815,- excl. BTW).

Met oog op kwaliteit en de diversiteit in de groep tijdens de training is het aantal deelnemers per vereniging, per geplande training, maximaal 3 personen.

Wil je meer dan 8 deelnemers van één organisatie aanmelden? Dan is het voordeliger om deze training Incompany af te nemen. Stuur je aanvraag naar info@wijzijndna.nl

VOORWAARDEN
De annulerings- en leveringsvoorwaarden zijn hier terug te vinden. Wanneer je jezelf inschrijft voor één van onze trainingen ga je automatisch akkoord met onze voorwaarden.