Programma

7 en 8 juni
Cultuur bindt, versterkt, verhaalt. houdt tegen en verandert.  Kun je in de vereniging cultuur inzetten als versterker en versneller van veranderingen?  Eén van de leidende vragen tijdens het DNA jaarcongres op 7 en 8 juni. Denk mee, ontwikkel je, deel praktijkervaringen, ontmoet elkaar en vier mee tijdens de 24 uur van de vereniging.

Programma
Tijdens het Jaarcongres kun je deelnemen aan verschillende learning labs. Je vindt ze bij learning labs allemaal uitgebreid beschreven zodat je zelf jouw persoonlijke programma kunt samenstellen.

Bekijk hier het programma op 7 juni

Bekijk hier het programma op 8 juni

Sprekers

Adjiedj Bakas keynote speaker

Trendwatcher Bakas laat ons zien wat er om ons heen en met ons gebeurt. Hij laat altijd ruimte voor jouw beweging. Hij ziet 2018 als het jaar van de gemeenschapszin, idealen en samenwerking.

Net als honden kennen wij mensen het verlangen om ergens bij te willen horen en deel uit te maken van een gemeenschap gelijkgestemden. En dat is behoorlijk ingewikkeld in een wereld met sterke technologische ontwikkelingen en veel mensen die besluiten om in beweging te komen, omdat ze verwachten het ergens anders beter te hebben of gewoon omdat ze kunnen reizen.

Huibert Brands dagvoorzitter

Hij ziet de transactionele cultuur bij verenigingen als struikelblok voor de transformatie naar de toekomst. Laat het onderhandelen los en ga met elkaar voor de beste stappen op weg naar het gedeelde doel.

Creëer ruimte voor verandering, voer een open debat over waarden en normen en ontwikkel sensitiviteit voor je omgeving door meer diversiteit.

Joris Luyendijk keynote speaker

Hoe word je de Joris Luyendijk van je sector en waarom zou je dat willen? Joris Luyendijk legt uit hoe hij te werk gaat. Het helpt je om echt te begrijpen wat mensen in bepaalde rollen en posities motiveert en wat de prikkels zijn die ervoor zorgen dat ze doen wat ze doen. Of is het in jouw sector te gevaarlijk om de belangentegenstellingen te onderzoeken?

Je kunt ook samen met je achterban de Joris Luyendijk worden, door de taboes die er zijn bespreekbaar te maken. Niet meteen out of the box willen denken, maar the boxen onderzoeken die we voor elkaar maken.