samoud voorzitter genootschap voor reclame

Jip Samhoud wordt de nieuwe voorzitter van het Genootschap voor Reclame. Samhoud, 30 jaar, is de jongste voorzitter ooit van het 97 jaar oude genootschap en neemt het stokje over van Linda Boks.

Samhoud is, naast zijn rol als voorzitter van het GVR, oprichter en CEO van &samhoud creative tech. Een bureau gespecialiseerd in het creëeren van innovaties in producten, diensten en campagnes door middel van creativiteit en technologie. Het bureau verzorgt onder meer de apps en campagnes van Albert Heijn, Rabobank en Vodafone Ziggo.

Hij is verder ook aanjager van NL2025, een initiatief van mensen binnen en buiten het bedrijfsleven voor ‘het verbeteren van Nederland’. Samhoud is alumni van de Miami Advertising School en de Londense National Film and Television School.

Andere bestuursleden van het GVR zijn Johan van der Zanden (Albert Heijn), Lobke Hidding (Mediacom), Sanne Kruikemeier (UVA) en Henriette van Swinderen (BVA).