Webinar noodwet ALV's succesvol in nieuwe platform
07-05-2020 Partner

Webinar noodwet ALV's succesvol in nieuwe platform

Online-ALV.nl is een initiatief van onder andere Time Star Media, DNA-partner van het eerste uur. Op 24 april maakten veel DNA leden al kennis met het platform, waar de webinar over de noodwet ALV op werd uitgezonden. De webinar trok bijna 300 kijkers die direct kennis konden maken met de verschillende opties in het programma. De stemfunctie en het meepraten in de chat werden veelvuldig gebruikt. Wij kijken terug op een zeer succesvolle webinar!

Voor Online-ALV.nl was deze webinar een uitgelezen kans om het platform aan veel branche-organisaties en beroepsverengingen te laten zien. Dat is een mooie kans volgens marketingmanager Maarten Barten: “Op dit moment geven we meer dan tien demo's per dag aan verenigingen die het platform willen gaan gebruiken, dus het is heel waardevol om op zo'n directe manier bestuurders het platform te kunnen laten ervaren.” Het platform is speciaal gebouwd voor de ledenvergaderingen van verenigingen en bevat alle opties en beveiligingen die nodig zijn om een ALV toegankelijk en juridisch geldig te maken.

“De professionele vereniging weet het platform inmiddels goed te vinden, maar we hebben ook een zeer betaalbare optie voor amateurverenigingen. We hebben ons platform laten zien aan NOC-NSF, die het in een advies naar alle sportbonden heeft gepresenteerd” zegt Maarten trots. “We zijn hard op weg om álle verenigingen te helpen hun ALV te organiseren én toegankelijker te maken!”

Op de vraag of de verruiming van de maatregelen veel invloed heeft op het gebruik van het platform kan hij kort zijn: “Vast, maar je moet ál je leden uitnodigen, als dat er meer dan 100 zijn kun je het alsnog niet fysiek organiseren. En daarnaast, met 1,5 meter afstand heb je een erg grote zaal nodig. We zijn er ook van overtuigd dat ons platform na Corona een goeie toevoeging is om de jongere leden te betrekken, bijvoorbeeld in een hybride vorm.”

Geen gegevens gevonden