a-to-a: modint credit & finance helpt incassoservice ontwikkelen

MODINT Credit &Finance heeft een incassoservice ontwikkeld met een unieke collectieve meerwaarde. We helpen andere verenigingen graag om dit ook toe te passen.

Door Frans van der Hoorn, Managing Director MODINT Credit & Finance

Verenigingen willen graag waarde bieden aan leden en de kunst is dan om de unieke kracht van de vereniging in te zetten. Waarde ontstaat uit de combinatie van kennis, die uniek is omdat je hem collectief hebt opgebouwd, met maatwerk, dat uniek is omdat je als geen ander weet wat leden nodig hebben in jouw sector. Uiteraard kun je dat ontwikkelen en aanbieden samen met een partner uit de markt, maar de kunst is dan om die branche meerwaarde te behouden.

Unieke component
MODINT Credit & Finance heeft gekozen voor een verdienmodel met een grote component dienstverlening en een kleine component contributie. Dat betekent dat leden eigenlijk voor alle diensten apart bepalen of ze daarvoor willen betalen of niet. Toch blijft het collectieve aspect essentieel . Een heel mooi voorbeeld is onze incassoservice. Een dienst die veel brancheorganisaties aan leden aanbieden, vaak samen met een partner. Wij hebben ervoor gekozen om dit helemaal zelf en collectief op te bouwen. Het unieke voordeel is namelijk dat je, juist als vereniging, met elkaar informatie wil en mag uitwisselen over betalingsgedrag van partijen in de sector. We zijn op onze beurt aangesloten bij de NVH (Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus), zodat we precies weten wat er kan en mag op het gebied van databescherming.

Met behoud van de relatie
Niet uniek voor MODINT Credit & Finance is dat leden graag de relatie met hun afnemers willen behouden, ook als er betalingsproblemen ontstaan. Onze service is opgebouwd uit drie componenten.

1)  Leveringsvoorwaarden voor de branche,  leden stimuleren goede afspraken te  maken, zodra ze met een partij in zee gaan.

2) Informatie over betalingsgedrag verzamelen en delen.  Kennen wij een wanbetaler al of gaat het hier om een eenmalig signaal?

3) Incassoservice, waarbij we leden helpen de betaling alsnog voor elkaar te krijgen, maar wel met het oog op het zoveel mogelijk behouden van de relatie.

Ten slotte voegen we er nog een extra,  vierde component aan toe in de vorm van een collectieve kredietverzekering en/of financiering. Met onze kennis kunnen we bijvoorbeeld een collectieve kredietverzekering inkopen die precies aansluit bij wat de branche nodig heeft.

Onze leden kunnen hier gebruik van maken wanneer ze het nodig hebben, betalen per advies, of een abonnement afsluiten. Ongeveer tweederde van de leden doet aan dit branche-concept mee.

A-to- A Incassoservice
Wil jij voor jouw leden ook een incassoservice waarbij je de unieke collectieve meerwaarde optimaal inzet en met elkaar gaat poolen, monitoren en regie behouden? Wij willen je graag helpen om dat voor jouw sector te ontwikkelen en aan te bieden.  Beschik je niet over de nodige IT, of juridische kennis in huis, dan kunnen wij het ook voor jouw vereniging ontwikkelen en kun je het uiteraard via ons onder je eigen label aanbieden.  Meer weten? Kom naar onze Q-sessie op 13 maart of mail mij vanderhoorn@modintcredit.com

A-to-A = Association tot Association
Heb jij ook een A-to-A aanbieding ? Neem contact met op met DNA